אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

054-3037377

    בעלי הדירות הישנות בתל אביב

    ראויים לבשורה חדשה

    "לדיירים מגיע לעבור תמ"א ולהישאר בחיים ובעצם זה לגמרי אפשרי" מספר היזם אסי בר שחתם על שני פרויקטים ראשונים ומסמן דרך חדשה  יצאנו לראיין את אסי בר עם חתימתו על שני פרויקטים בתל אביב, יזם טרי ואיש נדל"ן ותיק ששיתף אותנו בכמה תובנות וכוונות לעתיד אין לך ניסיון כיזם, אז למה שדיירים יבחרו בך? יש בי הרעב להגשים חלום ולהפוך ליזם. בשנים הארוכות שלי בעולם הנדל"ן למדתי לא מעט, ייצגתי דיירים בבניינים רבים  מול יזמים ועכשיו, כשאני מגשים חלום כיזם, הידע מצד אחד והתשוקה מצד שני יתורגמו לידי עשייה נמרצת ויתאפיינו בגישה שרותית ונדיבה. איזו עצה היית נותן לדיירים שזקוקים לתמ"א?

    כל דייר רוצה לדעת שיש אוזן קשבת לצרכים והשאלות שלו

    ולכן אני ממליץ מראש לשים לב למידת הפתיחות והזמינות של היזם. אגב, בדיוק מהסיבה הזו אני מתחייב לשמור על חברה קטנה וזמינה בה אני אישית מעורב בפרטים וכרגע עם שני פרויקטים בעשייה, אני פתוח לקבל עוד אחד בלבד. אתה מדבר על שירות יותר מאשר על בנייה, זה במקרה?

    לא במקרה. גם תחת הרעש של עשייה נדל"נית יש לשמור על הקשבה ורגישות למשפחות. לעולם הנדל"ן הגעתי תחת הכובע של נותן שירות וכזה אשאר לתמיד: בונה ומנהל מתוך ראייה של הדברים דרך עייני הדיירים. נראה שגם הצד העיצובי מאוד קרוב לליבך כן, בנייה היא דרך לבטא אמירה. עם אין סוף אהבה לארכיטקטורה התל אביבית, אני נותן לראייה החזותית והעיצובית להנחות חלקים לא קטנים מהעשייה. כולם מבטיחים שהסטנדרטים שלהם גבוהים,  אז מה כל-כך מיוחד כשאתה מבטיח את זה?

    "אני מוכן להתחייב לסטנדרט בנייה עליון והדברים בהחלט ניתנים למדידה והשוואה: זה מתחיל בבחירת בעלי המקצוע השותפים לפרויקט ,ממשיך באבזור סטייליסטי המפאר ומייחד את המבנה ומסתיים במצוינות בכל פרט. השקעה ביד נדיבה היא הקו אותו אני מתווה וכל פרט גדול כקטן צריך לבטא את  תפישת העולם הזו." ממתווך מצליח ליזם – מה למדת בדרך?

    שוב, בעבר ייצגתי דיירים אל מול יזמים ופיתחתי רגישות והבנה עמוקה למתחולל בצד שלהם. אני פשוט מבין את הדיירים וזה יתרון עצום. סגרתי המון עסקאות מוצלחות בין דיירים ליזמים והשגתי את התמורה הטובה ביותר עבור הדיירים – הרווח שלהם חשוב לי. לשמחתי, גם יזם נדיב המעניק מפרטים טכניים עשירים יכול להתפרנס בכבוד. תמ"א נועדה במקור להיערך לרעידת אדמה,

    מישהו עוד זוכר את זה?

    אני רואה בעשיית התמ"א גם שליחות ציבורית. אנשים לא תמיד מודעים לחשיבות הבטיחותית שבהערכות למצב רעידת אדמה, ובוא נקווה שחלק מההערכות שאנחנו מכירים לעולם לא יתגשמו.

    הברק בעיניים ואנרגית העשייה המחשמלת של אסי בר נשארים באוויר גם לאחר שהשיחה מסתיימת. אין ספק, שחקן חדש נכנס למגרש התמ"א, ונראה שהוא כזה שיש בו כוונות אמיתיות, חשובות וטובות. בהחלט חדשות נהדרות לדיירים.

    זוגות צעירים חוששים לרכוש דירות חדשות אסי בר, בעל חברת היזמות אסי בר יזמות והשקעות, הפועלת בתחום התמ"א 38 באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים, רואה את הדברים אחרת לחלוטין. אם שואלים אותו, המשקיעים אינם נוטשים את השוק: "תמיד יש ויכוחים והבדלים בין האוצר לשמאי הממשלתי, ובין השמאי לבין הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). כל אחד מראה נתון אחר. אחד מכליל את רוכשי מחיר למשתכן והאחר לא. יש פה הרבה בלוף.

    "כמי שחי את השוק ומכיר אותו מקרוב, אני יכול לומר שאם יש האטה בקניית דירות — זה קורה בעיקר בדירות החדשות, ומגיע בעיקר מכיוונם של הזוגות הצעירים, אלה שקונים דירה ראשונה, ומהווים מנוע חשוב של השוק. זה חתך אוכלוסייה חסר ניסיון בנדל"ן, שמושפע מאוד מהדיווחים בתקשורת". לדבריו, המשקיעים המנוסים יותר ממשיכים בשלהם: "לא מעט מהם אמנם העבירו את הדירות על שם הילדים, משיקולי מס, אבל הם ממש לא ממהרים למכור את הנכסים שלהם. מאז שחוק ריבוי נכסים הוחזר לממשלה, אף אחד לא מדבר עליו. מי שמרבה למכור כיום הם בעיקר משפרי דיור".

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    054-3037377

      כתבות נוספות

      אנחנו כאן בשבילכם!

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      054-3037377

        חברה לקידום אתרים ובניית אתריםם
        דילוג לתוכן